en

Αμαλία Καζιάνη

Τίτλος: «Βιωματική μάθηση με αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στον Αγγλικό Γραμματισμό: μία κονστρουκτιβιστική προσέγγιση της μαθησιακής εμπειρίας ενήλικων εκπαιδευόμενων Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας»
Ιδιότητα: Υποψήφια Διδάκτωρ
Email: g20kazi@ionio.gr

Καζιάνη Αμαλία

Επιτροπή
  • Γ. Ηλιάδης Αν. Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου (επιβλέπων)
  • Σ. Πολυκαλάς, Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου
  • Μ. Ματθαιουδάκη, Καθηγήτρια Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Περίληψη

H έννοια του γραμματισμού αποτελεί μία ευρύτερη προσέγγιση της γνώσης, η οποία περιλαμβάνει δεξιότητες και ικανότητες λειτουργίας σε ποικίλες
επικοινωνιακές περιστάσεις. Ως εκ τούτου, ο γραμματισμός ενέχει την έννοια της επικοινωνιακής δεξιότητας του ατόμου μέσα σε ποικίλα επικοινωνιακά πλαίσια, αξιοποιώντας την κριτική του ικανότητα και τις πληροφορίες του περικειμένου. Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης, η γνώση ανάγεται σε μία σύνθετη κοινωνικογνωστική διεργασία. Το γεγονός ότι οι οκτώ γραμματισμοί οι οποίοι αποτελούν μέρος του προγράμματος σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας αντικαθιστούν τα παραδοσιακά μαθήματα του τυπικού σχολείου, αποτελεί ένα από τα στοιχεία καινοτομίας των συγκεκριμένων Σχολείων. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η καλλιέργεια των πολυγραμματισμών αποτελεί θεσμική προτεραιότητα σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, τα δεδομένα ερευνών στο πεδίο καλλιέργειας του αγγλικού γραμματισμού με αξιοποίηση των ΤΠΕ στην τυπική εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά περιορισμένα.
Το αντικείμενο της υπό εκπόνηση διατριβής είναι η μαθησιακή εμπειρία ενήλικων εκπαιδευόμενων από την αξιοποίηση των ΤΠΕ στο πλαίσιο του Αγγλικού Γραμματισμού σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως αντιπροσωπευτική δομή τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα. Η εμπειρία, ως έννοια – κλειδί στην παρούσα έρευνα, αναφέρεται αφενός στη βιωματική μεθοδολογία του σχεδίου δράσης (project) των αγγλικών, μέσω του οποίου επιδιώκεται η παράλληλη καλλιέργεια γλωσσικού και ψηφιακού γραμματισμού. Αφετέρου, η εμπειρία αναφέρεται στο τρίπτυχο γνώσεις – δεξιότητες – στάσεις, στοιχεία του οποίου αντικατοπτρίζονται στους τρόπους με τους οποίους οι ενήλικοι/ες εκπαιδευόμενοι/ες έρχονται σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες στο πλαίσιο του project αγγλικών στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το παραπάνω τρίπτυχο, η μελέτη της μαθησιακής εμπειρίας αναδεικνύει ως αντικείμενα εστίασης τους ρόλους που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευόμενοι/ες, τους τρόπους (συν)εργασίας τους (μορφές συλλογικότητας και αλληλοβοήθειας), τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες, τη μαθησιακή αυτονομία και τα αναδυόμενα συναισθήματα.
Τα συμπεράσματα από την ανάλυση των επιμέρους στοιχείων της μαθησιακής εμπειρίας θα αποτελέσουν τη βάση για τη σύνθεση εξειδικευμένων μεθοδολογικών προτάσεων για την καλλιέργεια του γλωσσικού γραμματισμού στην αγγλική γλώσσα με αξιοποίηση ΤΠΕ, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και το ιδιαίτερο μαθησιακό προφίλ των ενήλικων εκπαιδευόμενων.


Ενημέρωση: 11-11-2025

Επιστροφή
<< <
Νοέμβριος 2025
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Παρασκευή 14-11-2025
Δεν βρέθηκαν εγγραφές για αυτήν την ημέρα

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ταχυδρομική Διεύθυνση
Λεωφόρου Αντώνη Τρίτση 1
Κεφαλονιά, Αργοστόλι
ΤΚ 28100
26710 27311
secdmc@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας