Ουρανία Στελλάτου
Τίτλος: | Η επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας: Μια ανάλυση των δράσεων τουριστικών προορισμών |
Ιδιότητα: | Υποψήφια Διδάκτωρ |
Email: | stellatou@ionio.gr |
Επιτροπή
Αγησίλαος Κονιδάρης, Επίκουρος Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου, Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (επιβλέπων)
Σπυρίδων Πολυκαλάς, Καθηγητής, Ιονίου Πανεπιστημίου, Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (εσ. μέλος)
Βίκυ Κατσώνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Τμήμα Τουρισμού (εξ. μελος)
Περίληψη:
Η πρόταση της διδακτορικής διατριβής με τίτλο:» Social Media effects on tourism experience: A destination actions analysis», περιέχει μια θεωρητική προσέγγιση του αντικειμένου που πραγματεύεται, τη συνεισφορά της στην επιστημονική γνώση, τους επιστημονικούς στόχους που έχει θέση, τη μεθοδολογία που σχεδιάζει να ακολουθήσει, το χρονοδιάγραμμα και τέλος εκθέτει τους λόγους που καθιστούν αυτή τη πρόταση ώριμη να εφαρμοστεί.
Οι βασικές θεωρητικές έννοιες που περιλαμβάνει η μελέτη είναι ο Τουριστικός Προορισμός, η Τουριστική εμπειρία και η Οικονομία της εμπειρίας, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και η επίδραση τους στον τουρισμό και τη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας. Η πρόταση έχει σαν στόχο να εξειδικεύσει την έρευνα της συμβολής των ΜΚΔ στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας που παρέχουν οι τουριστικοί προορισμοί και να αποδώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα της νέας αντίληψης για την τουριστική εμπειρία κωδικοποιώντας πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεγιστοποίηση της ωφέλειας που μπορούν να έχουν. Η δημιουργία μιας μεθοδολογίας αξιολόγησης δράσεων και στρατηγικών και η εξαγωγή ενός μοντέλου που θα τις ταξινομεί και θα τις αντιστοιχεί με τα αποτελέσματα αλληλεπίδρασης που παράγουν, θα συνεισφέρει ερευνητικά στις υπάρχουσες προσπάθειες.
Οι στόχοι της έρευνας είναι οι εξής:
1) Ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και προσδιορισμός του ερευνητικού χώρου της εργασίας (ανάδειξη των ερευνητικών «ελλειμμάτων» που στοχεύει να καλύψει).
2) Η συγκρότηση και η θεμελίωση της προβληματικής της έρευνας, του θεωρητικού και του μεθοδολογικού πλαισίου της.
3) Η συζήτηση και σχολιασμός των ευρημάτων των σχετικών ερευνών.
4) Καταγραφή του περιεχομένου των ΜΚΔ επιλεγμένων τουριστικών προορισμών
5) Ταξινόμηση των δράσεων και στρατηγικών κάθε προορισμού
6) Ποιοτική ερευνητική ανάλυση των δράσεων και των στρατηγικών των τουριστικών προορισμών μέσα από συνεντεύξεις με τους υπευθύνους Προβολής στα ΜΚΔ των προορισμών
7) Συγκριτική ανάλυση των δράσεων και στρατηγικών των επιλεγμένων προορισμών
8) Εξαγωγή συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητα των δράσεων
9) Δημιουργία Συστήματος- μοντέλου κατηγοριοποίησης και αξιολόγησης της επιρροής των δράσεων και των στρατηγικών στη τουριστική εμπειρία.
Η ερευνητική στρατηγική που θα ακολουθηθεί για την διεξαγωγή της έρευνας εκτείνεται ως εξής:
Αρχικά θα γίνει συστηματική μελέτη των ερευνών που έχουν διεξαχθεί στο πεδίο του τουριστικού μάρκετινγκ και ειδικότερα αυτές που αφορούν την οικονομία της εμπειρίας και την τουριστική εμπειρία στους τουριστικούς προορισμούς. Όσον αφορά τα ΜΚΔ θα ερευνηθούν οι πλέον σημαντικές και πρόσφατες καταγραφές και έρευνες και θα δοθεί ειδική βαρύτητα στην επίδραση τους στον προορισμό και τη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας. Οι περιπτώσεις που θα μελετηθούν αφορούν τουριστικούς προορισμούς που έχουν χρησιμοποιήσει τα ΜΚΔ με τρόπο αξιόλογο, πρωτότυπο και δημιουργικό εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες τους για να επηρεάζουν θετικά την τουριστική εμπειρία και ισάριθμοί που έχουν αισθητά μικρότερη εμπλοκή. Αφού αναλυθεί κάθε περίπτωση ξεχωριστά, με καταγραφή του περιεχομένου σε κάθε μέσο που χρησιμοποιείται, θα γίνει κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση των στρατηγικών και δράσεων που χρησιμοποιούνται σε κάθε μέσο από κάθε προορισμό. Σε αυτό το στάδιο θα επιχειρηθεί η μέτρηση της αποτελεσματικότητας κάθε στρατηγικής με κριτήρια το customer engagement με τα ΜΚΔ του προορισμού και τον βαθμό που επηρεάστηκε η τουριστική εμπειρία (experience co-creation). Επιπλέον θα απευθύνει ανοικτές και κλειστές ερωτήσεις υπό τη μορφή μιας δομημένης συνέντευξης σε στελέχη του τομέα προβολής των προορισμών. Στο τελευταίο στάδιο θα γίνει ουσιαστικά η «συμπύκνωση» των αποτελεσμάτων ταξινόμησης και αξιολόγησης των μελετών περιπτώσεων και θα σχεδιαστεί ένα μοντέλο που θα επιτρέπει την αντιστοίχιση δράσεων και στρατηγικών με αποτελέσματα. Το μοντέλο αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στον μελετητή-χρήστη να επιλέγει ένα μείγμα δράσεων και στρατηγικών γνωρίζοντας τα αποτελέσματα που αυτές θα έχουν σε επίπεδο engagement, αλλά και διαμόρφωσης της τουριστικής εμπειρίας.
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ταχυδρομική ΔιεύθυνσηΛεωφόρου Αντώνη Τρίτση 1
Κεφαλονιά, Αργοστόλι
ΤΚ 28100
26710 27311
secdmc@ionio.gr