en

Γεωργία Τασιούλη

Τίτλος: Ψηφιακός γραμματισμός στην ελληνική προσχολική εκπαίδευση του 21ου αιώνα. Παραγωγή καινοτόμου διδακτικού πλαισίου για τον σχεδιασμό και εφαρμογή ψηφιακών δράσεων για μαθητές Νηπιαγωγείου
Ιδιότητα: Υποψήφια Διδάκτωρ
Email: gtasiouli@ionio.gr

Τασιούλη Γεωργία

Επιτροπή

Γιώργος Ηλιάδης, Αν. Καθηγητής, Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Σπύρος Πολυκαλάς, Καθηγητής, Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Νικόλαος Τσέλιος, Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Περίληψη

     Οι τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν σημειωθεί τα τελευταία τριάντα χρόνια έχουν οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές ως προς τις επικοινωνιακές πρακτικές των μικρών παιδιών. Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν και εκπαιδεύονται σε έναν κόσμο ριζικά διαφορετικό σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, καθώς στο οικογενειακό περιβάλλον, στο σχολείο αλλά και στους χώρους όπου δραστηριοποιούνται, κυριαρχούν σε μεγάλο βαθμό οι τεχνολογίες και τα ψηφιακά μέσα.

       Αυτές οι εξελίξεις έχουν σημαντικές επιδράσεις στο Νηπιαγωγείο και συνεπώς το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ,2022) δεν θα μπορούσε να αγνοήσει την καινούρια αυτή πραγματικότητα. Το επίκεντρο μετακινείται από το γνωστικό αντικείμενο, το δάσκαλο και τη διδακτική διαδικασία προς τους μαθητές/τριες και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που αναμένεται να αναπτυχθούν. Η προσέγγιση της μάθησης γίνεται με ολιστικό τρόπο προσφέροντας ποικίλα ερεθίσματα που έχουν νόημα για τα παιδιά ώστε να δημιουργούν συνδέσεις με τη σύγχρονη καθημερινή ζωή, την τοπική και ευρύτερη κοινότητα. Με βάση όλα τα παραπάνω η προτεινόμενη διατριβή θα κινηθεί πάνω σε τρεις άξονες.

         Κατά τον πρώτο άξονα, θα επιχειρηθεί  μια εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου "Ψηφιακός Γραμματισμός" στη Νηπιακή Ηλικία, ανασκόπηση σχετικών ερευνών και σύνδεση με τη θέση που κατέχει στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΙΕΠ, 2022). Στόχος είναι μέσα από την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών να καταστούν τα παιδιά ψηφιακά εγγράμματα, ώστε να μπορούν να δρουν αποτελεσματικά στις νέες ανάγκες της  καθημερινής ζωής.

    Κατά δεύτερον, θα προταθεί μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία ανάπτυξης και αξιολόγησης Προτύπων Σχεδίων Μαθημάτων με χρήση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων πάνω σε θέματα Φιλαναγνωσίας αλλά και άλλων θεματικών, μαθημάτων και αντικειμένων του Νέου Προγράμματος Σπουδών. Τα αποτελέσματα που θα προκύψουν, θα φωτίσουν νέες πτυχές στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα αποτελέσουν «παράδειγμα» ανατροφοδότησης για τη χώρα μας.

      Ο τρίτος άξονας έχει μια έντονη ερευνητική χροιά και κατευθύνεται προς την αναζήτηση της αξιοποίησης της τεχνολογίας των Learning Bots. Στόχος είναι η διερεύνηση του νέου αυτού παιδαγωγικού μοντέλου σε σχέση με τις προοπτικές, τη δυναμική και τη χρησιμότητά του στη Νηπιακή Εκπαίδευση. Η εργασία θα ολοκληρωθεί με τη διάχυση όλων των καλών πρακτικών και των καινοτόμων στοιχείων που θα προκύψουν προς την ευρύτερη ακαδημαϊκή/εκπαιδευτική κοινότητα.


Ενημέρωση: 12-04-2023

Επιστροφή
<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Δευτέρα 29-04-2024

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ταχυδρομική Διεύθυνση
Λεωφόρου Αντώνη Τρίτση 1
Κεφαλονιά, Αργοστόλι
ΤΚ 28100
26710 27311
secdmc@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας