Σπυρίδων Μουλινός
Τίτλος: | Διαχείριση Μεγάλων Δεδομένων ως Εργαλείο Ανάπτυξης Επιχειρηματικής Ανάλυσης. Βασικές προκλήσεις ανάλυσης και ζητήματα λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων βάσει δεδομένων (data driven decision making), στις μικρές Ελληνικές επιχειρήσεις |
Ιδιότητα: | Υποψήφιος Διδάκτωρ |
Email: | smoulinos@ionio.gr |
Επιτροπή
- Ανδρέας Καναβός, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Επιβλέπων)
- Δημήτριος Αμπελιώτης, Επίκουρος Καθηγητής,Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Νικόλαος Καρακαπιλίδης, Καθηγητής, Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών, Πανεπιστημίο Πατρών
Περίληψη
Καθώς οι οργανισμοί προσπαθούν να επιτύχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους, τα μεγάλα δεδομένα και τα αναλυτικά στοιχεία επιχειρήσεων διαδραματίζουν πλέον όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην επίτευξη κερδοφορίας και επιχειρηματικής απόδοσης (H. Chen, Chiang, & Storey, 2012a). Αυτό έχει σηματοδοτήσει αυξημένο ενδιαφέρον για τον τομέα της χρήσης των μεγάλων δεδομένων και των τεχνολογιών που τη συνοδεύουν τόσο από ερευνητές όσο και από επαγγελματίες, ειδικά τα τελευταία χρόνια, με τα δεδομένα να θεωρούνται πλέον ως ένας από τους πιο πολύτιμους οργανωτικούς επιχειρησιακούς πόρους.
Πρόσφατες μελέτες έχουν αρχίσει να καταδεικνύουν εμπειρικά την αξία που έχουν τα μεγάλα δεδομένα και τα επιχειρηματικά αναλυτικά στοιχεία σε αποτελέσματα σε επίπεδο οργανισμού, όπως η ευελιξία (agility) στη λήψη αποφάσεων (Ashrafi, Ravasan, Trkman, & Afshari, 2019), η καινοτομία (Lehrer, Wieneke, vom Brocke, Jung, & Seidel, 2018) και ανταγωνιστικές επιδόσεις (Côrte-Real, Ruivo, & Oliveira, 2019; Mikalef, Krogstie, Pappas, & Pavlou, 2019). Ωστόσο, ένα επαναλαμβανόμενο εύρημα αυτών των μελετών είναι ότι για να αντλήσουν αξία από τα μεγάλα δεδομένα, οι εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν την οργανωτική τους ικανότητα, να εντοπίσουν τομείς εντός της επιχείρησής τους που μπορούν να επωφεληθούν από τη γνώση και την πληροφορία που προσφέρουν τα δεδομένα αυτά. Έτσι, οι εταιρίες θα πρέπει να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν έργα ανάλυσης δεδομένων και ομαδοποίησης, με ορθή αρχιτεκτονική ώστε τα δεδομένα να αποτελέσουν οδηγό για στρατηγικές αποφάσεις (Gupta & George, 2016; Vidgen, Shaw, & Grant, 2017).
Tο θέμα της ανάλυσης μεγάλων δεδομένων και οι επιπτώσεις που δημιουργεί η χρήση επιχειρηματικών αναλυτικών στοιχείων στην απόδοση των επιχειρήσεων, είναι κάτι που απασχολεί σήμερα κατά κύριο λόγο τις μεγάλες επιχειρήσεις. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) έχουν αποδείξει ότι υιοθετούν αργά τη νέα τεχνολογία ανάλυσης μεγάλων δεδομένων και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, οι ΜΜΕ αποτελούν ζωτικό μέρος της οικονομίας και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πρέπει να αναδειχθούν. Αυτή η μελέτη θα αποπειραθεί να προσδιορίσει τα εμπόδια στην υιοθέτηση των αναλυτικών και μεγάλων δεδομένων από τις ΜΜΕ σε μαζικότερη βάση.
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ταχυδρομική ΔιεύθυνσηΛεωφόρου Αντώνη Τρίτση 1
Κεφαλονιά, Αργοστόλι
ΤΚ 28100
26710 27311
secdmc@ionio.gr