Ανδρονίκη Γεωργοπούλου
Τίτλος: | Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο για πρόσβαση σε υπηρεσίες από ψηφιακές πλατφόρμες (Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες & Πράξη για τις ψηφιακές αγορές) |
Ιδιότητα: | Υποψήφια Διδάκτωρ |
Email: | dmc.phdd2101@ionio.gr |
Επιτροπή
- Σπύρος Πολυκαλάς, Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Επιβλέπων Καθηγητής)
- Γεώργιος Ηλιάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Αγγελική Σγώρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Περίληψη:
Στις 15 Δεκεμβρίου 2020, στα πλαίσια της γενικότερης στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την διαμόρφωση του ψηφιακού της μέλλοντος, υποβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο προτεινόμενος Κανονισμός για την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών (πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες, γνωστή ως Digital Services Act ή DSA). Στόχος του προτεινόμενου Κανονισμού είναι η τροποποίηση τμημάτων της Οδηγίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, λόγω της ανάγκης εκσυγχρονισμού του νομοθετικού πλαισίου σχετικά με το ρόλο και την ευθύνη των διαδικτυακών πλατφορμών, ώστε να επιτευχθεί η περαιτέρω εμβάθυνση της ψηφιακής αγοράς και η εναρμόνιση των νομοθεσιών των κρατών-μελών, αλλά και η ενίσχυση της εποπτείας επί των πολιτικών περιεχομένου των πλατφορμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρόταση αυτή υιοθετήθηκε τελικά την 19-10-2022 με την θέσπιση του Κανονισμού 2022/2065.
Ταυτόχρονα με την πρόταση του Κανονισμού για την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών, η Επιτροπή παρουσίασε επίσης την πρόταση για τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (γνωστό ως Digital Markets Act ή DMA), έναν Κανονισμό που θα εισάγει απαγορεύσεις και περιορισμούς καθώς και νέες υποχρεώσεις για διαδικτυακές πλατφόρμες. Αυτή η πρόταση εστιάζει περισσότερο στην ανάγκη αποφυγής διακρίσεων από τις πλατφόρμες υπέρ των δικών τους υπηρεσιών και στην αποφυγή συμπεριφορών που θα μπορούσαν να βλάψουν τους ανταγωνιστές τους. Πρόκειται για την αποκρυστάλλωση του ευρωπαϊκού δικαίου ανταγωνισμού, στον χώρο της ψηφιακής οικονομίας. Αυτή η πρόταση υιοθετήθηκε τελικά στις 14-09-2022 με την θέσπιση του Κανονισμού 2022/1925.
Στόχος της διατριβής είναι να εντοπίσει την γραμμική πορεία των νομικών, τεχνολογικών και οικονομικών εξελίξεων που οδήγησαν την Ένωση στην πρόταση των δύο αυτών Κανονισμών. Επιπλέον, καθώς η συγγραφή αυτής της διατριβής συμπίπτει χρονικά με το διάστημα των πρώτων ετών εφαρμογής των Κανονισμών αυτών, όπου η ερμηνεία τους και τα σχετικά με την πρακτική εφαρμογή τους, βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και υπό αξιολόγηση από την επιστημονική κοινότητα, αλλά και από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση, παρακολουθούνται οι σχετικές εξελίξεις και η τρέχουσα, κατά τον χρόνο συγγραφής της διατριβής, διεθνής βιβλιογραφία ή/και νομολογία, ώστε εν τέλει να εξαχθούν πρωτότυπες απόψεις και συμπεράσματα, σχετικά με το εάν οι Κανονισμοί αυτοί είναι σε θέση να επιτελέσουν και σε ποιο βαθμό τους στόχους για τους οποίους θεσπίστηκαν, για τυχόν αδύναμα σημεία τους, ενδεχόμενες προτάσεις προς βελτίωση του κειμένου τους ή της ερμηνευτικής τους προσέγγισης, καθώς και θέματα που άπτονται της πρακτικής τους εφαρμογής.
Τριμελής Επιτροπή
-
Πολυκαλάς Σπυρίδων, Καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (Επιβλέπων)
-
Σγώρα Αγγελική, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου
-
Ηλιάδης Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ταχυδρομική ΔιεύθυνσηΛεωφόρου Αντώνη Τρίτση 1
Κεφαλονιά, Αργοστόλι
ΤΚ 28100
26710 27311
secdmc@ionio.gr