Στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου Οπτικοακουστικού και Κινηματογραφικού Γραμματισμού το οποίο πραγματοποιήθηκε παράλληλα με το κινηματογραφικό φεστιβάλ Χανίων το τριήμερο 29-31/3/24, το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ληξουρίου είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την ενδιαφέρουσα συνεργασία τους στην παραγωγή της ταινίας «Σχολείο με Φως». Το κινηματογραφικό αυτό project εκπονήθηκε το σχολικό έτος 22-23 στο Α’ Δημοτικό Σχολείο Ληξουρίου με τη σύμπραξη του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Με αφετηρία τη ρήση του Πλάτωνα «Η Παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους», σχεδιάστηκε μια διδακτική παρέμβαση η οποία είχε ως κυρίαρχο δομικό στοιχείο την παραγωγή μιας μυθοπλαστικής ταινίας στον χώρο του σχολείου, με δημιουργό την Κωνσταντίνα Κατσιβέλη, δασκάλα του σχολείου, πρωταγωνιστές τους μικρούς μαθητές και πλήρωμα παραγωγής τη φοιτητική ομάδα.
Εντασσόμενη στον ευρύτερο χώρο της παιδαγωγικής των μέσων, η δράση αυτή αξιοποίησε την δημιουργική γραφή των εκπαιδευτικών προκειμένου οι μαθητές της Ε’ τάξης με παιγνιώδη αλλά και συντεταγμένο τρόπο να πρωταγωνιστήσουν στην ταινία, βιώνοντας τα βαθύτερα νοήματά της και συνδέοντας τα με τη σχολική τους πραγματικότητα.
Στο συνέδριο παρουσιάσθηκε η επιστημονική εργασία «Εντάσσοντας την οπτικοακουστική παιδεία στο δημοτικό σχολείο – αποτίμηση μιας καινοτόμου διδακτικής παρέμβασης» η οποία εκπονήθηκε από την εκπαιδευτικό Κωνσταντίνα Κατσιβέλη, την Αγγελική Τοτόλου, υποψήφια διδάκτωρ του Ιονίου Πανεπιστημίου και τον Γεώργιο Π. Ηλιάδη, Αναπληρωτή Καθηγητή. Στο αντίστοιχο άρθρο αναλύονται οι παιδαγωγικές προεκτάσεις της παρέμβασης μέσα από μια διαδικασία post-sessionμαθημάτων, στις οποίες αναδύονται πτυχές της ταινίας με τη σκηνοθετική ανάλυση των εκπαιδευτικών.
Η συνεργασία αυτή επιδεικνύει μια περίπτωση συλλογικής προσπάθειας η οποία πέρα από την προβολή στην τοπική κοινωνία, την σύμπραξη ενός δημοτικού σχολείου με το οικείο πανεπιστημιακό τμήμα, τη δημιουργικότητα από πλευράς εκπαιδευτικών και το πεδίο πρακτικής τριβής των φοιτητών, είχε πολλαπλά οφέλη. Η σύνδεση της δράσης με γονείς και μαθητές του σχολείου υπήρξε καταλυτική για την επιτυχία του εγχειρήματος, ως κοινωνικού γεγονότος. Παράλληλα, η εισαγωγή της οπτικοακουστικής παιδείας στο σχολειό απέδωσε σημαντικό όφελος σε επίπεδο αξιών, φιλολογίας και ανθρωπισμού.
Ακολουθούν φωτογραφίες από τα γυρίσματα της ταινίας.