ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ

Υποψήφιος Διδάκτορας: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ

PhD Candidate: Evangelos Lamprou

 

Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή:

Νίκος Αντωνόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (επιβλέπων)
Σπυρίδων Ε. Πολυκαλάς, Καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (εσ. μέλος)
Ανδρέας Βέγλης, Καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου (εξ. μέλος)

 

Τίτλος: Πληθοπορισμός σε ενημερωτικούς ιστοτόπους και εφαρμογές (crowdfunding, crowdvoting, crowdcreation, crowdwisdom) για περιεχόμενο επικοινωνίας και δημοσιογραφίας, με παράλληλη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Περίληψη:

Σε μια εποχή, όπου η δημοσιογραφία και η ενημέρωση μεταβάλλονται συνεχώς, ένα από τα κύρια ερωτήματα που απασχολούν τους εκδότες της ενημέρωσης, τους δημοσιογράφους, αλλά και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, είναι η οικονομική επιβίωση των Μέσων και εν τέλει της ίδιας της δημοσιογραφίας. Η ψηφιοποίηση και η σχεδόν καθολική μετατροπή της αγοράς της ενημέρωσης σε διαδικτυακή έχουν επιφέρει δομικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ΜΜΕ, αλλά και τον τρόπο κατανάλωσης του δημοσιογραφικού προϊόντος από τους πολίτες. Ο ανοιχτός χαρακτήρας του διαδικτύου, η κυριαρχία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η εύκολη πρόσβαση σε ελεύθερο δημοσιογραφικό περιεχόμενο, μέσω των κινητών συσκευών και εφαρμογών σε έξυπνες τηλεοράσεις, έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα για την οικονομική επιβίωση και την ανεξαρτησία των εκδοτικών οργανισμών και την ίδια τη δημοσιογραφία με συνέπειες για την λειτουργία της δημόσιας σφαίρας, την ενημέρωση της κοινής γνώμης και συνεκδοχικά τη λειτουργία του ίδιου του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Καθίσταται, λοιπόν, αδήριτη η ανάγκη να ερευνηθούν νέα και εναλλακτικά μοντέλα χρηματοποίησης, τα οποία εμφανίζονται και δοκιμάζονται ως καινοτόμα και εισέρχονται αργά, αλλά και σταθερά στην ελληνική και διεθνή πραγματικότητα. Στην Ελλάδα, πολύ λίγες μελέτες και έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί στη θεματική περιοχή «χρηματοδότηση του δημοσιογραφικού περιεχομένου». Η καθολική ανάγκη εύρεσης νέων πρακτικών διάθεσης και κεφαλαιοποίησης της αξίας του δημοσιογραφικού περιεχομένου, αλλά και η συμβολή του κοινού στην παραγωγή του δημοσιογραφικού προϊόντος, έχει οδηγήσει πολλούς οργανισμούς ενημέρωσης διεθνώς στην υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών κεφαλαιοποίησης και μόχλευσης της προστιθέμενης αξίας του περιεχομένου τους, αξιοποιώντας πρακτικές, όπως τα «paywalls» και τον πληθοπορισμό στις διάφορες μορφές του.
Η σημασία των πορισμάτων της διατριβής θα καθορίσει τον χάρτη λειτουργίας των ιστοσελίδων ειδήσεων και θα επιδείξει πιθανές διαφορές ή ακόμη και πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα σε σύγκριση με τις διεθνείς πρακτικές με στόχο τη δημιουργία νέων μοντέλων επικοινωνίας.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support