logo
ENGLISH

Στοιχεία Οπτικοακουστικού Περιεχομένου


Διδάσκοντες: Εμμανουήλ Μηνάς
Κωδικός: NMC105
Τύπος: Υποχρεωτικό Επιλογής
Επίπεδο: Μεταπτυχιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 6
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή στην πρακτική και στην αισθητική της Τέχνης της Μουσικής Παραγωγής. Στο πλαίσιο της διδασκαλίας αναλύονται και εφαρμόζονται σύγχρονες τεχνικές επεξεργασίας και μίξης ηχητικού υλικού σε ψηφιακό περιβάλλον, με έμφαση στην αισθητική στόχευση και στη δημιουργικότητα. Η ενότητα έχει έντονο πρακτικό και ερευνητικό προσανατολισμό, αποσκοπώντας στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη εξοικείωση των φοιτητών με την διαδικασία της μουσικής παραγωγής αλλά και την ανάπτυξη ενός ατομικού πορτφόλιο παραγωγών Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διδασκαλίας, ο φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση:

  • Να χειρίζεται λογισμικά μουσικής παραγωγής και ψηφιακού mastering
  • Να οργανώνει σε όλα τα επίπεδα και να εκτελεί με ορθό τρόπο μια μουσική παραγωγή
  • Να διακρίνει και να αναλύει με ακρίβεια όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά μιας παραγωγής
  • Να ολοκληρώνει στερεοφωνικές και πολυκαναλικές μίξεις
  • Να πραγματοποιήσει διορθωτικές και αισθητικές επεμβάσεις στο φάσμα και το δυναμικό εύρος μιας ηχητικής πηγής και μιας μίξης
  • Να διαμορφώνει στοχευμένα τον τελικό ήχο μιας παραγωγής
  • Να δημιουργεί οριστικά ψηφιακά αρχεία ήχου (final master) έτοιμα προς διάθεση
Περιεχόμενο (Syllabus):
  1. Ανάλυση μουσικών παραγωγών. Αισθητική και αναδρομή στον ήχο ανα δεκαετίες
  2. Σχεδιασμός και προετοιμασία μιας μουσικής παραγωγής
  3. Χώρος και συστήματα ακρόασης
  4. Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού
  5. Τεχνικές επεξεργασίας ηχητικού φάσματος (Dynamic & MS EQs)
  6. Τεχνικές επεξεργασίας δυναμικού εύρους ηχητικών πηγών (Parallel compression – Sidechain compression,Gating, κλπ.)
  7. Time -based effects (Reverb, Delay, Chorus, κλπ)
  8. Triggering/Replacement
  9. Πολυκαναλική μίξη και ηχογράφηση (Surround formats)
  10. Binaural mixing (Αναφορά σε Αμφιωτική ηχογράφηση και σε 3d Audio formats)
  11. Βασικές τεχνικές Mastering
  12. Διαχείριση ιδιοτήτων του ψηφιακού ήχου και αντιμετώπιση προβλημάτων (dithering, jitter, κλπ)
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Ballou, G. M., 2002. Handbook for Sound Engineers. Third Edition. Oxford: Elsevier Ltd.
  • Gibson, D., Curtis, M., 2019. The Art of Producing. Second Edition. New York: Routledge.
  • Izhaki, R., 2008. Mixing Audio – Concepts, Practices and Tools. Oxford: Elsevier Ltd.
  • Jackson W., 2015. Digital Audio Editing Fundamentals [electronic resource] Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 73262923 ISBN: 9781484216484
  • Katz B., 2007. Mastering Audio: The Art and the Science, second edition, Focal Press.
  • Oltheten, W., 2018. Mixing with Impact: Learning to Make Musical Choices. New York: Routledge.
  • Reiss, J., McPherson, A.P., 2015. Audio Effects, Theory, Implementation and Application. New York: CRC Press.
  • Senior, M., 2019. Mixing Secrets for the Small Studio. Second Edition. New York: Routledge Ltd.
  • Stanley Α., 2004. Παραγωγή και Επεξεργασία Ήχου με Ηλεκτρονικά Μέσα, Εκδόσεις Έλλην, Αθήνα, ISBN: 960-286-960-4, ISBN 13: 978-0240808376
  • Stavrou, M.P., 2003. Mixing with your mind. Australia: Hyde Park Press Pty Ltd.
  • Zölzer, U., 2011. DAFX: Digital Audio Effects. Second Edition. West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.
  • Λώτης Θ., Διαμαντόπουλος, Τ., 2015. Μουσική Πληροφορική & Μουσική με Υπολογιστές. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – ΕΜΠ.
  • Φωτόπουλος Δ. Σπύρος, Λάσκαρης Α. Νικόλαος, 2019. Ψηφιακή επεξεργασία σήματος. ISBN: 978-960-11-0034-0
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
  1. Εργασία ανάλυσης παραγωγής (10%) που περιλαμβάνει:
    • Αισθητική και τεχνολογική ανάλυση μιας μουσικής παραγωγής που θεωρείται ιδιαίτερη (επιλογή φοιτητή). Αναλυτικές οδηγίες για την αξιολόγηση ανακοινώνονται σε περιγραφή της εργασίας στο eclass.
  2. Εργασία αμφιωτικής (binaural) μίξης (15%).
    • Η εργασία αξιολογείται στην ορθότητα, στο βάθος των επεξεργασιών και του χειρισμού των ήχων. Σημαντικό κριτήριο αποτελεί το αισθητικό και δημιουργικό σκέλος της εργασίας για το οποίο παρέχονται κατευθύνσεις. Αναλυτικές οδηγίες για την αξιολόγηση ανακοινώνονται σε περιγραφή της εργασίας στο eclass.
  3. Εργασία μίξης μουσικής (15%) που περιλαμβάνει:
    • Μια απλή ενορχήστρωση από δοσμένο μουσικό κομμάτι.
    • Μικρό αριθμό καναλιών.
    • Εργασίες οργάνωσης του ηχητικού υλικού και του περιβάλλοντος εργασίας σε DAW.
    • Έλεγχο ποιότητας των πηγών.
    • Εξαγωγή τελικού mix master.

Η εργασία αξιολογείται στην ορθότητα όσων εφαρμόστηκαν, στην ποιότητα του ηχητικού αποτελέσματος με έμφαση στην τεχνική αρτιότητα της μίξης. Αναλυτικές οδηγίες για την αξιολόγηση της εργασίας ανακοινώνονται σε περιγραφή στο eclass.

  1. Τελική εργασία μίξης μουσικής (60%) που περιλαμβάνει:
    • Ελεύθερη επιλογή μουσικού υλικού.
    • Μεγάλο αριθμό καναλιών.
    • Εργασίες οργάνωσης του ηχητικού υλικού και του περιβάλλοντος εργασίας σε DAW.
    • Έλεγχο ποιότητας των πηγών.
    • Εξαγωγή τελικού mix master.
    • Επεξεργασία final master

Η εργασία αξιολογείται στην ορθότητα όσων εφαρμόστηκαν, στην ποιότητα του ηχητικού αποτελέσματος με έμφαση στην αισθητική στόχευση και στην τεχνική αρτιότητα της μίξης. Αναλυτικές οδηγίες για την αξιολόγηση της εργασίας ανακοινώνονται σε περιγραφή στο eclass.


Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας