logo
ENGLISH

Εκπαίδευση και Νέα Μέσα Επικοινωνίας


Διδάσκοντες: Αμπελιώτης Δημήτρης
Κωδικός: NMC106
Κατηγορία: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος: Υποχρεωτικό Επιλογής
Επίπεδο: Μεταπτυχιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 6
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/MDM106/
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Σχεδιάζουν μια ψηφιακή σύνθεση χρησιμοποιώντας μαθησιακά κριτήρια
  • Αναπτύσσουν επιτηδευμένα και καινοτόμα σχέδια διδακτικής ενότητας πάνω σε μαθήματα της επιλογής τους
  • Διαχειρίζονται συλλογές σχεδίων μαθημάτων
  • Διαχειρίζονται versioning, προκειμένου η τελική έκδοση του εκάστοτε σχεδίου να έχει προκύψει μέσα από πολλαπλές βιωματικές ανατροφοδοτήσεις
  • Χρησιμοποιούν και αναπτύσουν νέα μέσα επικοινωνίας για την εκπαίδευση
  • Κατανοούν και να πειραματίζονται με σύγχρονα μαθησιακά πρότυπα, βασισμένα στις σύγχρονες μορφές ψηφιακής επικοινωνίας
  • Να λαμβάνουν υπόψη την ηλικιακή διαστρωμάτωση και να προσαρμόζουν τον σχεδιασμό τους στις ειδικές συνθήκες του μαθήματος
  • Αναπτύσουν και χρησιμοποιούν εκπαιδευτικά μοντέλα μάθησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος
Περιεχόμενο (Syllabus):

O ρόλος των σύγχρονων ψηφιακών μέσων επικοινωνίας στη διδασκαλία και στη μάθηση αποτελεί βασικό παράγοντα τόσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος μέσα στη τάξη αλλά και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το μάθημα αποσκοπεί στη θεωρητική και πρακτική μελέτη των ψηφιακών μέσων για εκπαιδευτικούς σκοπούς αλλά και για την έρευνα σε νέα μέσα εκπαίδευσης. Επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο καθώς και της επεξεργασίας τους για την υποστήριξη της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας. Είναι δεδομένο ότι υπάρχει πληθώρα ψηφιακών εφαρμογών που αναβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και προάγουν την ηλεκτρονική μάθηση όπως πολυμεσικές διαδραστικές εφαρμογές για την εκμάθηση επιστημονικών αντικειμένων, ευφυή συστήματα διδασκαλίας (intelligent tutoring systems), προσαρμοστικά υπερμέσα μάθησης (Adaptive Hypermedia), συστήματα διαχείρισης μάθησης (LMS), εικονικοί κόσμοι, τρισδιάστατες αναπαραστάσεις (3D) κτλ.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται ως εξής:

  • Πρώτη εργαστηριακή άσκηση (γραπτή εργασία), 30%
  • Δεύτερη εργαστηριακή άσκηση (γραπτή εργασία και δημόσια παρουσίαση), 40%
  • Τελική εξέταση (Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων και ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών), 30%

Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας