Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Η Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή (Human Computer Interaction – HCI) αποτελεί τον επιστημονικό τομέα που μελετά την αλληλεπίδραση των χρηστών με διαδραστικά συστήματα. Η σχεδίαση του γραφικού περιβάλλοντος (User Interface – UI) μιας εφαρμογής έχει άμεση σχέση με το να είναι ελκυστική στο χρήστη η διεπαφή με τα κατάλληλα χρώματα, κουμπιά, γραμματοσειρές αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν σχέση με το την οπτική διαδικτυακή επικοινωνία. Το μάθημα εστιάζει στη σχεδιαστική έρευνα την καταγραφή αναφορών και την οπτική αξιολόγηση έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια γραφική ιστορία που να προσφέρει και διαδραστικότητα στη χρήση της. Η έρευνα και η δημιουργία γραφικών σεναρίων για διαδικτυακούς τόπους και εφαρμογές με διαφορετικούς στόχους αποτελούν το πεδίο μελέτης του συγκεκριμένου μαθήματος. Τέλος, ειδική αναφορά θα πραγματοποιηθεί στις διεπαφές χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και σε Τριδιάστατα Εικονικά Περιβάλλοντα.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:
- Τον τομέα της οπτικής διαδικτυακής επικοινωνίας
- Να σχεδιάζουν και δημιουργούν γραφικές διεπαφές χρήσης
- Να σχεδιάζουν το γραφικό περιβάλλον διαδικτυακών τόπων και εφαρμογών
- Να αξιολογούν το γραφικό περιβάλλον χρήστη σε επίπεδο διάδρασης και εμπειρίας
- Να συμμορφώνονται με υπάρχοντα πρότυπα, κανόνες και αρχές σχεδίασης γραφικών διεπαφών
- Να πραγματοποιούν ελέγχους ποιότητας και να εφαρμόζουν διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης
- Να ενσωματώνουν καινοτόμες πρακτικές και μεθόδους γραφικής αλληλεπίδρασης
Αναφορικά με το επίπεδο των μαθησιακών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, οι φοιτητές/τριες μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος κρίνεται ότι:
- Είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη γνώση και κατανόησή τους, και τις ικανότητές τους για επίλυση προβλημάτων σε εφαρμογές και στην επίλυση προβλημάτων, σε ένα νέο ή άγνωστο περιβάλλον, εντός ευρύτερου (ή διεπιστημονικού) πλαισίου, συναφούς προς το γνωστικό τους πεδίο.
- Είναι σε θέση να κοινοποιούν με σαφήνεια και καθαρότητα τα συμπεράσματά τους αλλά και τη γνώση και το σκεπτικό στο οποίο αυτά βασίζονται και λογικές παραδοχές στα οποία στηρίζονται, τόσο σε εξειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό.
- Διαθέτουν τις απαραίτητες μαθησιακές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους με τρόπο σε μεγάλο βαθμό αυτοδύναμο ή και αυτόνομο.
Αναφορικά με τους περιγραφικούς δείκτες 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης, οι φοιτητές/τριες μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος κρίνεται ότι:
- Σε επίπεδο γνώσεων: διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις, μερικές από τις οποίες είναι γνώσεις αιχμής στο πεδίο εργασίας ή σπουδής τους και που αποτελούν τη βάση για πρωτότυπη σκέψη. Διαθέτουν κριτική επίγνωση των ζητημάτων γνώσης στο πεδίο και στη διασύνδεσή του με διαφορετικά πεδία.
- Σε επίπεδο δεξιοτήτων: κατέχουν εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων στο πεδίο τους, οι οποίες απαιτούνται στην έρευνα ή/και στην καινοτομία προκειμένου να αναπτυχθούν νέες γνώσεις και διαδικασίες και να ενσωματωθούν γνώσεις από διαφορετικά πεδία.
- Σε επίπεδο ικανοτήτων: Μπορούν να διαχειρίζονται και μετασχηματίζουν περιβάλλοντα εργασίας ή σπουδής που είναι σύνθετα, απρόβλεπτα και απαιτούν νέες στρατηγικές προσεγγίσεις. Μπορούν επίσης να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη συνεισφορά στις επαγγελματικές γνώσεις και πρακτικές ή/και για την αξιολόγηση της στρατηγικής απόδοσης ομάδων.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
Η διαδικασία αξιολόγησης βασίζεται σε ατομικές εργασίες και εργαστηριακές ασκήσεις σε κομβικά για το μάθημα χρονικά σημεία, με την καθεμία να χτίζει επάνω στα παράγωγα της προηγούμενης. Οι φοιτητές/τριες μετά το πέρας της κάθε προθεσμίας, καλούνται να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα και παράγωγα των εργασιών και υλοποιήσεών τους, και να εξεταστούν βάσει της δυνατότητάς τους να απαντήσουν σε διευκρινιστικές ερωτήσεις του διδάσκοντα. Συγκεκριμένα για τη διαδικασία αξιολόγησης, συμπεριλάμβανε:
- Εργαστηριακές ασκήσεις
- Συγγραφή εργασίας
- Παρουσίαση
Γλώσσα: ελληνική